افزایش ۶۰ درصدی  جمع آوری  زکات مستحبی در  زرند

مسئول اجرایی ستاد زکات زرند با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی جمع آوری زکات مستحبی در  این شهرستان گفت: باغداران زرندی در این زمینه در استان پیشتازند.

حجت الاسلام محمد رضا سلطانی گفت: باغداران در قالب شجره طیبه، ۷ هزاراصله درخت به ستاد زکات این شهرستان اهدا کرده اند. 

او افزود: زرند از شهرستان های پیشتاز استان در بحث جمع آوری زکات محسوب می شود و رتبه دوم استان را داراست.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: زکات جمع آوری شده هر منطقه در همان مکان برای کارهای عام المنفعه و نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود. 

سید محمود زمانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند و دبیر ستاد زکات این شهرستان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به پارسال از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار است.

او افزود: زکات جمع آوری  شده از سوی کشاورزان هر منطقه برای آبادانی همان منطقه و اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه، ساخت منازل مسکونی محرومان و رسیدگی به امور معیشتی و اقتصادی افراد بی بضاعت هزینه می شود. 

حجت السلام قوام آبادی دهیار و مبلغ زکات روستای حمیدیه هم گفت: مردم متدین روستای حمیدیه سال‌های سال است که در بحث زکات مستحبی مشارکت می‌کنند و بحمدالله این کار خیر در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است؛ به طوری که از محل پرداخت زکات مستحبی موفق به مشارکت در احداث سالن چند منظوره شهید سردار سلیمانی شدیم و همچنین آسفالت فضای مدرسه شهید وصال و احداث نماز خانه مدرسه انجام شد و کمک‌های خوبی به افراد بی بضاعت روستا صورت گرفت. 

مادر شهید والا مقام محموداحمدی نیز .زکات را عامل برکت محصول و افزایش روزی دانست و اظهار داشت: زكات يك فريضه واجب الهي است كه در دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انجام آن شده است. 

پدر شهید احمدی هم گفت: پرداخت زکات بسياري از معضلات و مشكلات اقتصادي و مالي خانواده های بی بضاعت  را كاهش مي دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار